Transporter under Riksfototräffen

Vi vill ju att det skall vara möjlig att delta i RIksfototräffen utan att behöva komma till Lerum i egen bil. Det finns bra kommunikationer till Lerum genom att ta sig med tåg till Göteborg, och pendeltåg därifrån.
I Lerum rekommenderar vi boende på Aspenäs Herrgård för de som kommer till Lerum utan egen bil, och för dessa kommer vi se till att Ni kommer till och från hotellet på ett så bra sätt som möjligt.

För er som bor i Göteborg och Alingsås fungerar pendeltåget väldigt bra och stationen i Lerum är bara 500 meter från Dergårdsteatern där vi håller till hela helgen.
Nedan kan du läsa hur vi tänkt med transporter under RIFO-dagarna....

Gemensamma transporter

För er som kommer på fredagen kommer vi att anordna en liten fotutflykt under eftermiddagen (se programmet) och till och från denna aktivitet har vi ordnat en buss som transporterar oss. När vi avslutar Fredagens program på fredagskvällen kommer vi se till att de som bor på Aspenäs Herrgård kommer att komma hem ordentligt. Antingen genom samåkning med andra deltagare (vi ser till att koppla ihop er) eller genom skjuts med LFK medlemmar.
På lördagen efter dagens program kommer det gå en buss från Dergårdsteatern kl 18:00 till Nääs Fabriker för de som skall med på Galamiddagen. För er som bor på Nääs Fabriker så kan ni ju åka med denna.

Efter middagen, tar bussen oss tillbaka till Lerum, Lerums station (för de som åker pendeltåg) och Aspenäs herrgård för de som bor där.

För er som bor på Aspenäs Herrgård

Om er bor på Aspenäs Herrgård, och tar egen bil de 3,5 kilometrarna till Dergårdsteatern, kommer vi kolla mer er om ni har plats för några ytterligare passagerare på lördagsmorgonen respektive söndagsmorgonen.
För de som inte har egen bil kommer vi försöka matcha ihop er med fotokompisar med egen bil och räcker inte det så kommer medlemmar i Lerums Fotoklubb att skjutsa er.

Det kommer INTE finnas tid att åka till hotellet mellan lördagens sista programpunkt och Galamiddagen men vi kommer se till att ni kommer tillbaka till hotellet efter middagen.

För er som bor på Nääs fabriker

Från Nääs fabriker finns det inte någon bra kollektivtrafik under helgen och vi har inte möjlighet att ordna transporter dit. Bor ni där utan egen bil kommer vi försöka matcha ihop er med andra fotokompisar som bor på hotellet för transport på lördags- och söndagmorgon.

För er som bor i Alingsås eller Göteborg

Det är väldigt smidigt att åka pendeltåget till och från Alingsås respektive Göteborg. Varje resa tar ca 20 minuter.

Från Alingsås till Lerum går det pendeltåg 8:15, 8:40, 9:15, 9:40 osv på lördagen
och på söndagen går tågen 7:10, 8:15, 9:15

Från Göteborg till Lerum går tågen på lördagen:  8:40, 9:05, 9:40
och på söndagen är motsvarande tider: 7:05 och 8:05.

Biljett kan köpas ombord på tåget av tågvärden eller genom Västtrafik-appen ToGo eller appen Travis.

Mer restider hittar du på Västtrafiks hemsida   https://www.vasttrafik.se/

Övriga frågor om transporter ?

Skicka ett mail till rifo2024@lerumsfotoklubb.se