Riksfototräffen 2024
    Lerum, Alingsåsvägen 9, 443 35 Lerum, Sverige
    17 maj 2024 15:00 – 19 maj 2024 14:00
    Lerum, Alingsåsvägen 9, 443 35 Lerum, Sverige
    Årets händelse i Foto-Sverige. Riksfotostämman med Riksfotoutställning, spännande föreläsningar, Galamiddag och mycket mer.

Välkommen till Riksfotodagarna 2024

Vi på Lerums fotoklubb är glada att just du har hittat hit. RIksfototräffen är ju årets höjdpunkt för fotoklubbar och dess medlemmar då vi får träffa likasinnade i dagarna tre. Prata foto, titta på bilder, få avnjuta spänningens ögonblick när just din bild visas och kanske får en utmärkelse. Vilken blir årets fotoklubb, vem blir årets fotograf och inte minst så kommer helgen att bjuda på spännande fotoföredrag. Så samla ihop dig med dina kompisar i klubben och registrera er för årets fotoevent, detta år i Lerum!!!​ Nedan ser du lite om programmet och vill du se ännu mer så hittar du en knapp till det detaljerade programmet längst ner. Vi hoppas på att få se just dig på Riksfotodagarna i Lerum 17-19 Maj!

Välkommen!

Detaljerat program

Detta program är preliminärt och avsett att tidigt ge en uppfattning om aktiviteter och tider. När programmet är fastställt kommer det framgå här.

LFK_tävling_2019-1.jpg

Riksfototräffen  - Lördag

(Preliminärt program - tiderna kan komma att justeras)

Registreringen är öppen redan från kl 8:30 på morgonen och det finns morgonfika för den som vill ha.
Programmet drar igång med Riksfotostämman (om du är delegat för klubben) kl 09:30 (kan komma att justeras) och invigningen av riksfotostämman blir kl 11:00.

Lunch kommer serveras i anslutning till Dergårdsteatern för lördagens deltagare.
16:30-17:30 blir det föreläsning av Tom Svensson. Denna är också öppen för allmänheten.

18:00 har vi ordnat buss för de som inte har egen bil till   Riksfotostämmans galamiddag på Nääs fabriker kl 19:00 i vackra Tollered. 23:00 går bussen tillbaka till Lerum, pendeltågsstation och även Aspenäs Herrgård för de som bor där.

Riksfototräffen  - Fredag

För de som anländer redan på fredagseftermiddagen kommer vi att ha ett särskilt program för att lära känna Lerum. Lite av det typiska "köket" i våra trakter, bildvisning samt möjlighet att fotografera.

Planera in en tidig ankomst till Riksfototräffen 2024 och få en stund att umgås med fotolikar innan allvaret drar igång. Registreringen kommer att öppna redan kl 13:00 på fredagseftermiddagen och eftermiddags-/kvällsprogrammet börjar kl 15:00 för de som anmält sig till detta.

LFK_tävling_2019-2.jpg

Riksfototräffen - Söndag

Söndagens program drar igång kl 09:00.

Efter fikapausen kl 10:30 blir det föreläsning av

Hanna Neret .

13:00 blir det presentation av årets fotograf, årets fotoklubb, presentation av "Projekt 52" samt nästa års arrangör av Riksfotodagarna.

Riksfototräffen 2024 avslutas ca 14:00

Detaljerat program