Zooma in Lerum 2019

Välkommen till fototävling i Lerums Kommun den 25 maj på Lerumsdagen. Här har du chans att vinna en KAMERA.

Syfte: Att öka intresset för foto och dess möjlighet men också att medvetandegöra gamla och nya platser samt känna stolthet för sin hemkommun. Lyfta fram det vackra och det fina, men också det som går att förbättra! Foto har stor genomslagskraft, ett foto berättar!

Ett annat syfte med projektet, inte minst viktigt, att synliggöra Lerums Fotoklubb.

Tidsomfattning: kl.10.00 den 25 maj till kl.10.00 den 26 maj. Plats: Alla bilder ska vara tagna inom Lerums Kommun.

Tema: Bilder som berör.

Tävlingsklasser: U=upptill 18 år, V=över 18 år

Kamera o. bild: Alla kameror är tillåtna och bilderna ska vara digitala. Varje deltagare får skicka in max 3 bilder. Bilderna får redigeras.

Anmälningsavgift: 50 kr per fotograf som betalas in på Swish 1231149442 senast 26 maj kl.10.00 eller kontant på Bagges torg den 25 maj kl.10.00-16.00. Vid Swishbetalning ange V/U och fotografens /fotografernas namn. De 200 första betalande anmälda får en goodiebag.

Anmälan kan göras via epost: zoomainlerum@lerumsfotoklubb.se eller på Bagges torg den 25 maj kl.10.00-16.00. Framför gamla Team sportia affären. Observera att anmälan och betalning ska vara gjord senast kl.10.00 den 26 maj.

Vid anmälan lämna: namn på fotografen/målsmans namn (avser minderåriga), tävlingsklass V/U, e-post, telefonnummer. Bilderna ska senast vara inskickade den 2 juni.

Med tävlingsbilderna lämna: namn på fotografen/målsmans namn (avser minderåriga), tävlingsklass V/U, namn på bilden, e-post, telefonnummer.​

Lerums Fotoklubb, Lerums kommun och Centrumföreningen förbehåller sig rätten att använda inlämnade bilder i syfte att exponera bilderna vid utställningar på kommunens bibliotek, andra offentliga platser, i sociala media och Lokalpressen.​

Föräldrar godkänner ungdomars tävlingsbilder genom att skicka in via målsmans e-post.

Medlemmar ur Lerums Fotoklubb får ej deltaga. Medlemmar ur Lerums Fotoklubb är jury för tävlingen.