Nordiska Förbundet för Fotografi

Nordiska Förbundet för Fotografi - NFFF inbjuder till Nordiskt Fotomästerskap 2019, som i år arrangeras av Norsk Selskap for Fotografi - NSFF.

Tävlingen är öppen för alla medlemmar i de nordiska landsförbunden:

Riksförbundet Svensk Fotografi - RSF

Norsk Selskap For Fotografi - NSFF

Suomen Kameraseurojen Liitto - SKsL

Selskabet for Dansk Fotografi - SDF

Sista dag för deltagande är den 15 april.

Inbjudan bifogas, och övrig information finner ni på https://www.rsf-fotoklubbar.org/internationellt/nordiskt-fotomasterskap, där även uppladdning av tävlingsbilder kan göras.

Här finns även info beträffande NFFF Hederstecken.

Observera att framgångar i Nordiskt Fotomästerskap numera tillgodoräknas för ansökan om RSF Utmärkelse!

I år utdelas presentkort från Cewe/JapanPhoto, förutom sedvanliga medaljer och diplom.

Alla deltagare kommer att få en tryckt katalog på cirka 130 sidor i format 20x20 cm med samtliga premierade bilder, och ett urval av de antagna.

Med bästa fotohälsningar

Nils-Erik Jerlemar

EFIAP/d3, GMPSA, ARPS, GPU CR5, HonENFFF, ER.ISF, ERSF/b, ICS.Safiiri, HonFICS, HonEUSPA, HonFUPHK…

Ordförande/President