Tävla i Expo 2017!

Lerums Fotoklubb kommer att arrangera västra Sveriges största fototävling, Västsvenska Fotoexpo 2017. Fotografer från mer än 40 fotoklubbar i Västsverige kommer att bjudas in och det skulle självklart vara kul om så många som möjligt av LFK:s medlemmar också vill delta i tävlingen. Inbjudan och mer detaljer kommer att skickas ut under augusti, men redan nu kan vi avslöja följande.

I tävlingen kommer att finnas fem klasser och man kan delta i alla klasserna eller någon enstaka, vilket man vill. De olika klasserna är:

• enstaka digitalbild

• enstaka printad färgbild

• enstaka printad svartvit bild

• kollektion med tre-fem digitala bilder och

• kollektion med tre printade bilder

De inlämnade bidragen kommer att bedömas av en utomstående jury. De bilder som juryn väljer ut kommer sedan att hängas på Dergårdsgalleriet i samband med Expodagen, den 4 mars 2017, då också prisutdelning kommer att ske.

För de som är intresserade av att tävla kommer vi att ordna ett möte den 7 september 2016 i Tingshuset. Då kommer vi att berätta mer om tävlingen, om regler och annat som kan vara viktigt att tänka på. Samtidigt kommer Jonas Ahlsén från Ahlséns Foto och berättar om utskrifter. Ahlséns Foto kommer också att ha ett erbjudande med bra priser på utskrifter för alla som deltar i tävlingen.

Sista dag för inlämning av bilder är den 10 november 2016.

Förbered dig redan nu! Ägna sommaren åt att fota och redigera och planera vilka bilder du vill delta med i tävlingen!