Klubbens nya hemsida!

Nu är den nya hemsidan färdig! Men riktigt färdig är den naturligtvis inte och det är inte heller meningen att den någonsin ska bli riktigt färdig. Tanken är att hemsidan hela tiden ska utvecklas och förändras i takt med klubbens aktiviteter och medlemmarnas intressen. Detta är alltså bara början och vi i styrelsen hoppas att ni medlemmar vill vara med och på olika sätt fylla dessa sidor.

På sidan ska det finnas information om vad som händer i klubben och vi kommer att fylla på löpande med planerade aktiviteter. Titta in på sidan med jämna mellanrum för att se vad som händer!

Men vi vill inte att hemsidan bara ska vara en plats för information, utan minst lika mycket en plats för inspiration. En fotoklubbs hemsida ska förstås ha mycket bilder! Bilderna från månadstävlingarna kommer att ha en given plats på hemsidan, eftersom tävlingarna engagerar många medlemmar och vi vill att fler ska kunna se de många bidrag som skickas in. Andra tankar är att ha bildgallerier utifrån olika teman, från workshops och utflykter och annat. Vi är en klubb med stor bredd och stort engagemang. Det ska synas på hemsidan!

Det kommer - i vart fall inte till att börja med - att finnas medlemssidor där var och en kan ladda upp sina egna bilder. Däremot kommer vi att ha en särskild sida med medlemspresentationer. Där kan alla medlemmar presentera sig själva, sina fotografiska intressen. Den som vill kan också länka till en egen hemsida eller t.ex. ett Flickr-konto där de egna bilderna presenteras.

Kom gärna med synpunkter om du hittar några fel eller om du har tankar kring vad som ska finnas med på hemsidan.

Välkommen!

/Styrelsen